Blog Listem

6 Nisan 2011 Çarşamba

Filmdeki Esas Kız....

Aşaması hep aynı kadınlığın,,, Hani insan oğluna doğar büyür ölür derler ya;


Kadın dediğin doğar büyür hayata yürür,ya marjinalleşir,ya sakinleşir,ya koca yüzü görür,anne olur,yaşlanır,ana ya da babaanne olur yaşlanır...


Deneyimler aynıdır,ifadeler benzer...




Kadın hayatı hücrelerine kadar yazar çizer ama ne kadarında sahne alır bu biraz yağmurlu gece yıldız aramaya benzer...




Oysa o da yaşamalıdır dibine kadar çocukluğun şımarıklığını, gençliğin asiliğini ve bir başka cinste olgunlaşmanın serbestisini... Ama şımarıklığını ailesi,asiliğini sülalesi ve olgunlaşma özgürlüğünü de kocası tırpanlar çoğunun biçilen kadar yaşama gereğinden ötürü...




Sağlık örgütleri asla erkek haklarının değil kadın haklarının peşindedir haldır haldır,ezik kareler kadın siluetinden yansır... Bu kareye niye mi denk düştü bu yazılar?




Ananelikten girişecektim ki önce annemin o muazzam kadın duruşu tetikledi beni... Onun hayata dokunuşu, asla eğmediği fikri, durduramadığı üretkenliği, prensipleri, bize öğrettikleri ,hep onunla yaşayan eş yıl tablosundaki kadınlardan farkı olmuştur gözümde...




Bu onun anne yanıdır,yeri hep çocuklarının yanıdır,gönlü hep onlardan yanadır, ama asla ardımızı süpürmez,sorumluluklarımızı üstlenmez, gizliden izler, önümüze geçmez yalnızca fikir verir gerisi senin der,annem özeldir herkesin ki gibi,güzeldir...




Ama filmdeki esas kız anane şimdi,bu yazının derdi de o, ananesi kimdir Rüzgar ın...




Hani şimdilerde büyütmüşsün oğlunu derken dosdoğru hedef gösterdiğim,


benim o küçük tatlı balığımın ilk öğretmeni aklını sevdiğim,


her öğüne besin resitali çeken,


bizim şekerparenin enerjide cozutmuş halini ,şaşkaloz bırakan ben bilirim ahvalini,


günden güne gelişimini, onun kendini aştığı emeğine verdiğim


oğlumun oyun arkdaşı,ilk teşebbüsler şahidi,kimliğinin sırdaşı,elim kolum bacağım,ANANEMMMMM




Rüzgar olduktan sonra anne olmanın ne demek olduğunu dolayısı ile onu çok daha iyi anladığım,hatırşinas,prezantabl,elektrikli,fotoğraf çektirmeyi sevmez (bkz. yukarıdaki resim :)),yerinde durmaz,fazla uyumaz,cino hatun...




O filmdeki esas kız işte,o benim şansım,o benim özelliklerinin hepsini istediğim kadın... S




ahne hiç bitmesin annecim,sen hep esas kadınımız ol,bizimle,sevinçlerimizle hep hayatımızda,bıcık bıcık kollarımızda ol...




Seni çok seviyoruz... Kızın...

2 yorum:

  1. çok imrendim. maşallah size! sana, ona.. ne mutlu.

    YanıtlaSil
  2. ben çok güzel anneler biliyorum daha,imrenenlerden kastımdır...teşekkürler sirar..

    YanıtlaSil