Blog Listem

22 Mart 2011 Salı

yOğUrTlAr kRaLiÇeSi...



İtiraf ediyorum!


Daha bir gün sütü heba etmek mevcudiyetinde kalmadığım yoğurt yapma tekmilim olmadı ahali, illaki sütü kırk defa da mayalasam da özbenliğinden kurtaramadım....




Napim teşebbüs oldu da damağa hitap edemedim henüz...






Derken...




Dedimki nerede bu teknoloji,rokoko mokoko annelerden olup güzelim montları lahana bebek gibi sardığım mayalama kabımı azat edip aldım bir yoğurt yapma makinesi...




Biraz tereddütlüydüm epey, kendime bu hususta olan inancımı yitirmemden midir pek bir hareket beklemedim makineden...




Birde işlem uzun geldi kılavuzunu okuyunca, ne beklediysem artık, kaplara sütü koyup kapağının kapatıp düğmesini açmanın akabinde dolaptan uzanıp bir kaşık ile kendi kendini mayalayacağını falan sanırım!








Pınarın ballı devam sütünü kaynattım biraz soğuttum,


hayda çok soğuttum tekrar biraz ısıttım, serçe parmağı derece eyledim, ısıya dayandı tamam dedim bir fincanda bir tatlı kaşığı yoğurdu biraz da sütten alarak karışıtıp tencereye terkeyledim, sonra turanj kapaklı bir kaselik kaplara döktüm...




Yine ziyani zebil etmeyeyim diye yarım lt den iki adet kaba yaptım...En uzun süre 10 saat, makinayı kanının son raddesine kadar çarpışsın diye 10 saate ayarladım (6-8-10 saatte oluyor)








Sabah 8 gibi öttü kapatıp bekledim, bekledim dediğimde en çok 15 dk dosdoğru açtım bir tanesini, vay be sonuç süper!!! kabın üstünde hafiften kaymak ile ters bile çevirdim kültcenek fermane olmuş yoğurt yaww!!!




Mesele sütü sabit sıcaklıkta sarmal olana kadar moleküllerin birleşmesi...


Yalnızca makine uygun sıcaklığı sağladığından iki haftadır gelsin en fazla iki günlük yoğurtlar...






İçine marmelat,meyve de karıştırdım onlarda nefis oldular...


Biraz ev keki veya bebe bisküvisi ile misss..


Afiyet olsun Yoğurtlar kraliçesinin oğlu Rüzgar....:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder